Telefonisch advies
Op dit moment kan je terecht voor niet-dringende vragen, korte adviezen, en overlopen van labo-uitslagen.
Voor een uitvoerige bespreking van labo-uitslagen, resultaten van een onderzoek of voor uitgebreid medisch advies, zal de arts je steeds vragen om op consultatie te komen. Op die manier kan een correcte en kwalitatieve zorg verleend worden.
maandag | dinsdag | woensdag | donderdag | vrijdag | |
12u30 – 13u00 | Dr. Nguyen
Dr. Mortelmans Dr. Corthouts |
Dr. Frijns
Dr. van der Linden |
Dr. van der Linden
Dr. Mortelmans |
Dr. Frijns
Dr. Verleije |
Dr. van der Linden
Dr. Corthouts |
16u30 – 17u00 | Dr. Frijns
Dr. Verleije |
Dr. Verleije
Dr. Nguyen |
Dr. Nguyen
Dr. Verleije |
Dr. Coetsier
Dr. Corthouts |
Dr. Mortelmans
Dr. Coetsier |
Een dringend probleem of noodgeval?
In geval van een dringend probleem of noodgeval neemt u best onmiddellijk telefonisch contact op. Een van de artsen probeert u dan zo snel mogelijk verder te helpen. U dient er rekening mee te houden dat dit niet steeds de arts van uw keuze zal zijn.
Bel 100 bij een levensbedreigende situatie!
Ook na 18u of in het weekend kan u zowel voor telefonisch advies als consultatie of huisbezoek terecht bij de huisarts van wacht.
Na 18u tijdens de week:
Tel 1733
Tijdens het weekend:
Huisartsenwachtpost Antwerpen-Oost (HWAO)
Florent Pauwelslei 31
2100 Deurne
Tel 1733
www.hwpantwerpen.be
Voorschriften en attesten
Voorschriften worden uitsluitend afgeleverd tijdens een raadpleging en worden dus niet aangevraagd via telefoon of mail! Het RIZIV laat het afleveren van voorschriften zonder raadpleging sinds enige tijd niet meer toe. We begrijpen wel dat je soms onverwachts een voorschrift te kort komt. Vraag daarom tijdens je raadpleging voldoende medicatievoorschriften aan de arts.
Voor het invullen van attesten en formulieren is informatie en tijd nodig. Daarom dien je ook hiervoor op raadpleging te komen. Je arts mag enkel attesten schrijven die stroken met de waarheid. Maak het hem daarom niet moeilijk: vraag alleen wat redelijk, écht en verantwoord is. Valse attesten zullen steeds geweigerd worden.
Tevens is het niet toegestaan dat wij medische resultaten doorsturen per mail.
Enkele algemene afspraken
1. Stiptheid
De dokter voorziet 15 minuten per afspraak. Indien u dus niet tijdig aanwezig bent, zal de resterende tijd vaak te kort zijn om uw klacht(en) uitgebreid te kunnen onderzoeken. Hierdoor kan de kwaliteit van de toegediende zorgen in gedrang komen! U begrijpt dan ook dat onze dokters veel belang hechten aan stiptheid.
2. Iedereen op afspraak!
Om de wachttijden te beperken, werken we steeds op afspraak. Zo kunnen zowel patiënten als artsen hun dag beter plannen. Soms kan een consultatie echter wel eens uitlopen indien iemand onverwacht meer zorg nodig heeft. Gelieve hiervoor begrip op te brengen. Indien u met twee personen komt, boek dan zeker een dubbele afspraak. Zo beperken we de wachttijden voor de andere patiënten.
3. Voorbereiding
We begrijpen dat er soms meerdere klachten aanwezig zijn die aangepakt moeten worden. Probeer daarom de meest dringende klacht eerst te melden. De overige klachten kunnen dan in functie van de tijd aangepakt worden of verzet worden naar een volgende afspraak.
Om een consultatie efficiënt te laten verlopen, vragen wij u om steeds goed voor te bereiden waarvoor u komt. Maak bijvoorbeeld een lijstje met uw vragen, welke chronische medicatie u nodig heeft, enz.
4. Financieel?
Wij zijn geconventioneerd, d.w.z. we gebruiken steeds de huidige RIZIV-tarieven. Indien iemand in financiële nood verkeert of een statuut heeft met verhoogde tegemoetkoming, kunnen we een derdebetalersregeling toepassen.
5. Plots verhinderd?
Indien u onverwacht toch niet op uw afspraak geraakt, gelieve steeds telefonisch te verwittigen uiterlijk 2u voor de afspraak. Zo kan deze vrijgekomen tijd alsnog benut worden om andere patiënten te helpen.
6. Administratieve compensatie
We worden meer en meer geconfronteerd met het niet naleven van afspraken. We zien dan ook geen andere mogelijkheid dan compensaties te voorzien voor de kostbare tijd die men had kunnen gebruiken om andere patiënten verder te helpen. Er zal u gevraagd worden een compensatie te voorzien, indien u:
- minder dan 2 uur op voorhand een afspraak annuleert.
- meer dan 5 minuten te laat bent op uw afspraak.
- niet opdaagt op het uur van de afspraak.
Pas na het volbrengen van de compensatie, kan u een nieuwe afspraak maken.